Od czasu, gdy Internet zdominował świat, zaczął się rozwijać i oddziaływać coraz bardziej na przeróżne warstwy naszego życia, przedsiębiorcy prowadzący firmę zostali niejako zobligowani do dostosowania swoich kanałów obsługi, kontaktu czy reklamy również do sfery elektronicznej. Od dłuższego czasu znana jest zasada, że jeśli chcesz, aby twoja Firma odnosiła zysk, musisz dotrzeć do odbiorców w sieci, zwłaszcza za pośrednictwem różnych portali społecznościowych i kanałów tj. instagram, tweeter, facebook. Jednym z narzędzi, pozwalających na przyciąganie odbiorców, a co za tym idzie – także zysków – jest duża ilość tzw. lajków. Jak kupować lajki na facebooku? Po co są ci one potrzebne? Co możesz zrobić sam? Czy jest to legalne?
Lajki na facebooku – po co ci one?
Jeśli prowadzisz Firmę, naturalnym jest, że będzie ci zależało na posiadaniu jak największej ilości klientów. W każdej działalności powinieneś korzystać z różnych form reklamy i promocji, ale niezaprzeczalnie – jeśli twoja oferta nie jest skierowana jedynie do osób starszych – forma promocji za pośrednictwem Sieci jest tu kluczowa. Jeśli twoja Firma nie posiada profilu na facebooku, trudno będzie ją znaleźć. Sama wyszukiwarka google i system opiniowania na nim może być niewystarczający. Z drugiej strony, jeśli posiadasz profil Firmy na facebooku to jeszcze nie świadczy to o atrakcyjności.
Aby zdobyć nowych klientów czy utrzymać tych dotychczasowych, nie wystarczy jedynie „być”. Aby osiągać wymierne korzyści, twój profil musi być ciekawy i angażujący. Musi zawierać angażujące treści, adekwatne do branży, w jakiej działasz. Dobrze, aby na twojej tablicy mieściły się atrakcyjne zdjęcia twoich produktów. W przypadku restauracji, będą to rzeczywiste zdjęcia dań, jakie serwujesz. W tym przypadku klient „je oczami”, więc przyciągnięcie i przekonanie go dalej, swoją jakością, jest tu niezmiernie ważne.
Nie o samą treść i zdjęcia tu jednak chodzi. Facebook i inne media społecznościowe opierają się na skomplikowanych algorytmach, które dobierają potencjalnie ciekawe treści dla konkretnego odbiorcy. Aby strona twojej Firmy mogła pojawić się na wallu potencjalnego klienta jako forma podpowiedzi, twoja strona musi być wcześniej odpowiednio widoczna i wypromowana. Algorytmów nie trzeba rozumieć dogłębnie. Ważne, aby rozumieć prostą zależność, że im więcej użytkowników skupia twoja strona, im więcej polubień mają twoje posty i zdjęcia, tym bardziej algorytm przekazuje owe potencjalnie ciekawe treści dalej.
Co zatem dają ci polubienia? Są nie tylko wyrazem uznania czy zachwytu czy aprobaty ze strony już obserwujących. Są także środkiem do celu, aby być bardziej widocznym dla tych użytkowników, którzy nigdy nie wiedzieli o istnieniu twojej Firmy. Im więcej lajków, tym więcej ludzi odwiedzi twoją stronę zainteresowana reklamą. Ergo: więcej ludzi może zdecydować się skorzystać z twoich usług i finalnie złożyć się na większy zysk i popularność twojej Firmy.
Możliwości promocji i zdobywania polubień
Jeśli posiadasz już swoją stronę, możesz spokojnie i mozolnie, stopniowo pracować nad jej zasięgiem. Sposobów na to jest kilka. Najprostszy z nich to prośba o polubienie ze strony twoich znajomych. Jest wówczas szansa, że lawinowo informacja o twojej Firmie rozniesie się dalej. Twój znajomy poleci swojemu znajomemu, on kolejnemu itd. Minusem tej strategii jest czas oraz fakt, że facebook rozpoznaje twoich znajomych i kataloguje informacje o lajkach nieco inaczej.
Drugim sposobem jest dołączenie do grup eksperckich czy w temacie twojej branży. Możesz na nich nie tylko pokazywać swoją wiedzę i profesjonalizm, ale zachęcać do skorzystania właśnie z twoich produktów. Tu wadą będzie przede wszystkim fakt, że na większości grup (o ile nie są to stricte grupy sprzedażowe), aktywna sprzedaż i jawna reklama są zabronione w regulaminie. Musisz zatem szukać takich grup, które dopuszczają możliwe formy reklamy.
Kolejnym sposobem jest oczywiście umieszczenie odnośnika do strony na facebooku na swojej firmowej stronie czy korzystanie z profesjonalnych usług reklamy poprzez tzw. Facebook Ads.
Ostatnią możliwością jest także organizowanie na profilu konkursów, w którym nagrodą będzie jakiś wartościowy fant, którego warunkiem będzie np. udostępnienie postu na swojej tablicy. W ten sposób możesz dotrzeć do szerszej gamy odbiorców.
Kupowanie fanów na facebooku
By zaoszczędzić czas na zbudowanie marki na facebooku od podstaw, wiele Firm korzysta z opcji zakupu lajków przez profesjonalne strony.
Jeśli zastanawiasz się jak kupić fanów na fb, zapewne rozważasz czy taka praktyka jest legalna. Odpowiedź brzmi: Oczywiście, że tak. Lajki pochodzą od tzw. rzeczywistych użytkowników, dlatego ta forma wsparcia nie jest obarczona żadnym ryzykiem.
Czy wiesz, że w roku ubiegłym 60% popularnych stron korzystało z takiej formy promocji jak zakup lajków? Jest to praktyka powszechniejsza niż się zdaje.
Wykupienie lajków jest dziecinnie proste. Wystarczy wejść na stronę partnera, wybrać interesującą cię opcję wsparcia (czyli określić ilość lajków), podać adres swojej strony (postu), opłacić usługę i obserwować lawinę napływu klientów. Wykupując lajki poprzez profesjonalną usługę skracasz maksymalnie czas, potrzebny na wypromowanie swojej marki. A w biznesie przecież właśnie o ten cenny czas chodzi. Im szybciej zdobędziesz pożądaną ilość kolejnych klientów, tym większy będzie twój zysk oraz tym bardziej rozpoznawalna będzie twoja Firma. Dlatego zdecydowanie warto zainteresować się tą formą promocji.