Czy warto uruchomić przypomnienia o płatności?

Klient rozpoczął proces zakupu w Twoim sklepie internetowym, wykazał wyraźne zainteresowanie oferowanymi w nim produktami i nie opłacił zamówienia? Rezygnacja z zakupów na etapie dokonywania płatności, czyli tzw. porzucanie koszyka może pojawiać się dość często. Czy można jej jakoś zapobiec? Czy uruchomienie przypomnienia o płatności ma sens?

Dlaczego e-klienci nie finalizują zakupów?

Jeżeli zajmujesz się handlem elektronicznym, wiesz, że jedną z najbardziej irytujących kwestii jest fakt, że dodawanie przez kupujących produktów do koszyka, a następnie rezygnacja z procesu finalizacji transakcji. Osobie, która rozpoczyna proces zakupu w sklepie internetowym, ale go nie kończy, przypisuje się tzw. porzucenie koszyka. W takich przypadkach fundamentalną rolę odgrywa analityka internetowa, która pozwala przeanalizować, na jakim etapie procesu zakupu i w czym dokładnie występuje problem.

Powodów, dla których konsumenci nie finalizują zakupów i rezygnują z dokonania ich w sklepie internetowym, może być kilka:

  • Proces zakupu jest zbyt długi lub skomplikowany.
  • Kupujący chciałby się z tobą skontaktować, ale nie może znaleźć twoich danych kontaktowych.
  • Odwiedzający sklep w ostatniej chwili dowiaduje się, że istnieją dodatkowe opłaty za przesyłkę / zniechęcają go zbyt długi czas lub wysokie koszty wysyłki.
  • Klient porównuje inne oferty z twoimi / znalazł lepszą ofertę.
  • Konsument nie jest jeszcze gotowy na zakup.
  • Klient chciał zachować koszyk na później.
  • Wystąpił błąd podczas dokonywania płatności.

Możliwe także, że kupujący stracił łączność z Internetem, przypadkowo zamknął przeglądarkę, musiał odejść do innych zajęć, odebrać telefon, coś go rozproszyło itp., więc nie zdążył sfinalizować zakupu.

Czy warto wysyłać przypomnienie o dokonaniu płatności?

Jeśli nie chcesz mieć do czynienia z rezygnowaniem klientów z zakupów, koniecznie musisz podjąć wysiłki, które przypomną użytkownikowi o dokonaniu płatności. W tym celu warto skorzystać z funkcjonalności, jaką oferują operatorzy płatności online, np. serwis https://www.dotpay.pl/. Dzięki niej możesz zautomatyzować ten proces.

Odpowiednie wtyczki umożliwiają wysyłanie klientowi wiadomości e-mail z przypomnieniem, że nie zakończył zakupu. Taka wiadomość może zachęcić konsumenta do powrotu na stronę i sfinalizowanie transakcji. Tym bardziej że w mailu znajduje się link, który przekierowuje bezpośrednio do ostatniego etapu płatności, czyli klient nie musi ponownie przechodzić całego procesu zakupowego. W wiadomości e-mail użytkownik otrzymuje również szczegółowe, spersonalizowane informacje na temat tego, co pozostawił w koszyku. Dzięki przypomnieniom o dokonaniu płatności klient może poczuć się pewniej i bezpieczniej. Wie, że jego zakup został zarejestrowany, sklep fachowo podchodzi do sprzedaży, a on sam może kontrolować na bieżąco to, co dzieje się z jego zamówieniem.

Warto pamiętać, że im więcej czasu minie od porzucenia koszyka do wysłania e-maila, tym trudniej będzie odzyskać zakup, więc szybkość wysłania wiadomości jest kluczowa. Dlatego warto zautomatyzować przypomnienia o płatności już dziś!