Marketing internetowy rozwija się w szybkim tempie. Wykorzystywane są coraz nowsze technologie, aby spełnić zamierzone cele firmy.
Jednym z podstawowych działań jest pozycjonowanie strony www. Dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie? Jaki ma to wpływ na witrynę? Jakie typy pozycjonowania warto znać?
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie stron www to działanie, którego głównym zadaniem jest podnoszenie pozycji konkretnej witryny w rankingu wyszukiwania Google.
Ogólnym celem pozycjonowanie jest zwiększenie ruchu organicznego. Warto jednak zauważyć, że każdy rodzaj pozycjonowania może zwiększać ruch w innym kontekście. Obecnie można wyróżnić kilka typów pozycjonowania, które pozwolą na bardziej dopasowane podejście do marki. Jakie można wyróżnić typy pozycjonowania?
Rodzaje pozycjonowania
Marketing internetowy ciągle się rozwija. Na ten moment można wyróżnić cztery rodzaje pozycjonowania: standardowe, szerokie, lokalne i pod urządzenia mobilne. Wciąż najpopularniejsza jest wersja podstawowa, jednak pozostałe są coraz częściej wykorzystywane. Czym charakteryzują się poszczególne typy?
Pozycjonowanie standardowe
Pozycjonowani standardowe opiera sie na założeniu off page, czyli poza strona www. Wykorzystuje się głównie frazy charakterystyczne dla danej witryny, które przyciągają jak największą liczbę internautów. Profesjonaliści oprócz wyszukania fraz głównych, zajmują się również frazami pobocznymi. bardzo dobry rozwiązaniem jest dodanie tekstów SEO czy linkowania wewnętrznego
Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne są to działania, które dokonuje się w celu zwiększenia popularności danej firmy ale w środowisku lokalnym. Tak aby strona mogła pojawić się jak najwyżej, ale tylko gdy zapytanie wyjdzie z konkretnego regionu lub dana miejscowość zostanie dodana do hasła wyszukiwania. W portalu polecisz.pl przeczytasz więcej o pozycjonowaniu lokalnym.
Pozycjonowanie szerokie
Jest to alternatywna wersja pozycjonowania standardowego. W jej przypadku wykorzystuje się nawet kilka tysięcy mniejszych fraz, które w założeniu mają dać takie sam efekt, jak pozycjonowaniu podstawowym.
Pozycjonowanie pod urządzenia mobilne
Jest to pozycjonowanie, które niejednokrotnie wykorzystuje się na samym końcu. Polega ona na dostosowaniu witryny nie tylko pod kątem SEO, ale przede wszystkim pod tablety i smartfony.